8 Google Adwords fejl du skal undgå

Er det en af de første gange man bruger Google Adwords, er der mange fejl som kan koste dig dyrt – både i penge, men også i effektivitet. Vi har samlet 8 fejl, som alle der benytter sig af Google Adwords bør undgå.

top-adwords-mistakes

  1. Glemmer at sætte et budget

Når det kommer til Adwords, kan man hurtigt komme til at bruge for mange penge, hvis man ikke sætter det helt rigtige budget. Når du skal sætte det helt rigtige budget, skal du kigge på hvor lang tid din kampagne skal være og derefter finde ud af hvor meget du vil bruge på kampagnen i alt.

  1. Kampagnen har ikke en slutdato

Den ligger meget lig med fejl #1. Alle kampagner skal have en slutdato, da en kampagne altid vil koste dig penge. Ved at have en slutdato har du desuden større mulighed for måle om din kampagne har været en succes eller ej ud fra dine egne kriterier.

  1. Kampagnen bliver forvirrende

Mange nye virksomheder, som ikke har den store erfaring når det kommer til Google Adwords gør deres reklamer alt for forvirrende. En god idé er bruge KISS modellen; Keep it simple (and) stupid. Bruger du alt for mange detaljer i din reklame er chancen for at kunden kigger videre meget stor.

  1. For mange keywords i din kampagne

For at kunne ramme så stor en målgruppe som muligt, bruger mange så mange keywords som det overhovedet er muligt. Det er nemt at forstå logikken bag den tanke, men det eneste det gør er at din kampagne bliver dyrere end højest nødvendigt.

Som udgangspunkt bør du kun have 20 søgeord i hver kampagne.

  1. Misledende reklame

Det værste du kan gøre er at lave en reklame, som er misledende. Ved at lave reklamen misledende har du brudt kundens tillid til dig. Hvis du vil sælge et stykke tøj i en bestemt farve, skal du linke direkte til tøjets produktside, så kunden direkte kan gå ind og købe.

  1. Ingen CTA

En CTA er super vigtig for din kampagne. Vær tydelig i hvad der skal til, for at kunden kan købe det du sælger. Brug gerne ord som ”køb nu, invester i..” og mange andre gode CTA slogans.

  1. Tanken om at en reklame er nok

En anden stor fejl er at mange tror at en reklame vil kunne dække dig godt nok ind. Det er ikke tilfældet. Brug flere reklamer – også selvom du har et meget lille budget, vil 3 reklamer kunne give dig et bedre return end hvad 1 reklame vil kunne.