5 tips til højere CTR på Google Adwords

(sponsoreret indhold)

Vil du gerne have en højere CTR på din Google Adwords, har vi her 5 tips som du kan benytte dig af. Det er oftest råd, som man ikke kender til, da det er funktioner som skjuler sig for den uvante bruger.

Google-Adword

  1. Brug sitelink med beskrivelse

Det er muligt at benytte sig af flere links til din hjemmeside. Ved at gøre dette, fremstår din reklame mere naturlig og der vil være stor chance for at forbrugeren klikker sig videre ind på din side – Det er selvfølgelig bedst, hvis du bruger sitelinks som er relevante til din reklame.

Som udgangspunkt kan du have op til 4 sitelinks – Men inde i systemet, vil du kunne oprette flere sitelinks. Laver du mere end 4, vil det være Google som vælger, hvilke der skal blive vist.

Ligesom med din reklame, har du mulighed for at have to linjer under linket til din hjemmeside.

  1. Integrer en opkaldsmulighed i din reklame

Sælger du varer, hvor kunderne oftest ringer til dig? Hvis ja, bør du overveje at integrere en ”call extensio”, som giver dine kunder til hurtigt og nemt at ringe til dig. Normalt vil kunderne ringe til dig over mobilen, men du har også mulighed for at give dem lov til at ringe til dig over skype i stedet.

Ved at give dine kunder en mulighed for at ringe til dig, fremstår du mere troværdig end andre, og der vil være større sandsynlighed for at kunden vælger netop dig.

  1. Brug store bogstaver i din titel

Bruger du store titler i din Adwords-reklame, vil du have større chance for at kunden klikker på din reklame.

  1. Lav små keywordgrupper

Det kan være svært for forbrugeren at ramme netop dit keyword. Du bør derfor lave mange små keyword-grupper med bestemte temaer.

  1. Kig på hvad konkurrenterne gør

Det er altid en god idé, at analysere hvad dine konkurrenter gør. Hvordan reklamere de og går det godt for dem? Kig også gerne på om de fokusere på priser eller fordele ved deres produkter.