Få mere trafik med Long-tail keywords

(sponsoreret indhold)

Uanset din virksomheds størrelse og services, og uanset om du er ganske grøn eller

har flere års erfaring i rygsækken, så bør du altid sørge for at alle dine SEO strategier er opdaterede og tjener sit fulde potentiale. Derfor vil vi fokusere lidt på en desværre overset taktik, som er at bruge de såkaldte Long-Tail Keywords strategi mere i din overordnede SEO-strategi.

Hvad er Long-Tail Keywords?

Denne type keywords er længere og mere specifikke sætninger, som mange har tendens til at bruge, når de allerede har fundet frem det bestemte produkt eller den konkrete løsning og viden om et bestemt emne. Lidt abstrakt? Lad os prøve med et eksempel.

Du har et møbelfirma og dit site vil aldrig nogensinde komme til at stå øverst i en simpel søgning på “møbler” eller “møbel” – konkurrencen er for stor! Derfor skal du fokusere på, hvilken type netop dine møbler er – eksempelvis art deco stil. Match denne type med andre populære SEO keywords, og du får langt mindre konkurrence i søgningen, eksempelvis: “moderne art deco inspireret sofa”.

Bruger du denne strategi aktivt i dit SEO-indhold, vil du således hurtigt kunne “kolonialisere” en ganske god bid af søgninger på netop dit specialiserede område. Og selvfølgelig skal du ikke kaste din vanlige SEO-strategi på gulvet til fordel for en øget brug af Long-Tail Keywords – de forskellige strategier må komplimentere hinanden.

Tænk også i synonymer for dit produkt – for kan en sofa ikke også hedde divan, daybed og briks? Jo mere specialiserede beskrivelser, du bruger, jo bredere rammer du de kræsne forbrugere og de smallere keywords. Jo større chance er der også for et salg i sidste ende, for hvis du så at sige “taler det samme sprog”, det vil sige, bruger de ord og begreber som netop din målgruppe ynder at bruge, skaber du en dyrebar identifikation med kunden.

Men hvilke ord bruger netop mine kunder?

Det kan dog være et enormt arbejde at kortlægge alle de målgrupper og kundeprofiler, som dit site skal henvende sig til – og så ovenikøbet at finde ud af, hvilke keywords og sproglige finesser, du skal fange disse gruppers opmærksomhed med! For det er jo ikke fordi, at du ikke har travlt med alt muligt andet, som selvstændig der kæmper med næb og kløer for at komme ind på markedet.

Derfor vælger mange selvstændige at benytte sig af professionelle konsulenter, der på nul komma fem kan kortlægge dine target groups og deres individuelle behov samt give effektiv rådgivning om, hvordan du vækker deres opmærksomhed og finder netop de keywords, der bringer kunderne i hus. Det er en god investering at få en skarpskåret løsning fra en professionel, særligt hvis du har en start up, så et fornuftigt lån til denne udgiftspost vil hurtigt kunne betale sig ind igen. Både i forhold til din fremtidige økonomiske gevinst, men så sandelig også i forhold til din fremtidige effektivitet og ikke mindst tidsforbrug, når det kommer til produktion af indhold til siden.