Det hele startede med en hjemmeside der konverterer

124(sponsoreret indhold)

Før man overhovedet går i gang med PPC annoncering, så skal man selvfølgelig have en hjemmeside – og en hjemmeside som konvertere. Først og fremmest skal man have lavet sin egen hjemmeside, hvilket er en vigtig beslutning. Skal man selv lave den? Skal man tænke over brugervenlig? Hvad med SEO? og alle de andre beslutninger, som ligger forud for at lave en hjemmeside.

Om du laver din hjemmeside selv, eller får andre til at gøre det, så skal du have fokus på konverteringen. Dette er både vigtigt for webshops såvel som andre typer af hjemmesider, som f.eks. ønsker at folk tilmelder sig nyhedsbrevet eller følger hjemmesiden på de sociale medier.

Herunder har vi fremsat en række tips til, hvordan en hjemmeside og webshop kan få bedre konvertering. Disse tips er opdelt efter hvorvidt de passer til webshops eller hjemmesider (sidste med udgangpunkt i tilmelding til nyhedsbrev).

5 tips til bedre konvertering v. webshop

  1. Lad dit telefonnummer, e-mail etc. fremgå tydeligt (f.eks. i topmenu). Dette skaber nemlig sikkerhed hos kunden, som styrker chancen for køb.
  2. Indsæt dine selling-points øverst på hjemmeside. F.eks. dag-til-dag levering, gaveindpakning etc., noget som kunderne mangler og har spørgsmål på, på forhånd.
  3. Splittest farven på din ”lig i kurven”-knap, da f.eks. grøn, gul og rød kan have forskellige konverteringsprocenter.
  4. Skab så meget trust du kan, f.eks. igennem synlig Trustpilot- og E-mærket på din webshop.
  5. Benyt anmeldelser fra kunderne direkte på siden, f.eks. direkte under hver af de enkelte produkter.

5 tips til bedre konvertering v. hjemmeside

  1. Gennemgå Google Analytics og find de bedste artikler etc., og indsæt relevant nyhedsbrev tilmeldingsbokse i disse.
  2. Giv gratis e-bøger til dine besøgende, hvis de tilmelder sig dit nyhedsbrev. En fordel er at tilpasse disse efter, det enkelte indlæg (tip 1).
  3. Fortæl ved hver tilmeldingsboks, præcis hvad brugerne kan forvente og ikke kan forvente. De er bange for, at modtage en masse irrelevant – en frygt du skal fjerne.
  4. En konkurrence på de sociale medier, hvor man for deltagelse/udnævnelse af vinderen, skal tilmelde sig nyhedsbrev.
  5. Smarte tilpassende pop-up bokse, som tilpasser sig, alt efter interaktionen med besøgende.

Bonus: ekstra tips til, at få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev

  • Bed eksisterende tilmeldt om, at dele dit nyhedsbrev med deres netværk.