Google AdWords: Et af de mest brugte digitale markedsføringsværktøjer

(sponsoreret indhold)

Dette er en kort sammenfatning, der hurtigt og nemt forklarer hvad Google Adwords er, og hvordan AdWords kan hjælpe dig og din virksomhed ved at dirigerer flere kunder til jeres hjemmeside.

Så, hvorfor overhovedet bruge Google AdWords når der er masser af andre marketings-tricks der kan skaffe trafik til din hjemmeside?

Svaret er simpelt – fordi Google AdWords er et af dem mest vidtrækkende og universelle marketingsredskaber og favner en bredere målgruppe end nogen anden form for marketing.

Google AdWords fungerer gennem brugen af nøgleord, og det er disse du betaler for at have rettigheden til.

Et nøgleord for en cateringvirksomhed kunne være ”catering”. Google AdWords opgave er at sørge for at næste gang Frøken Jensen skriver ”catering til 60års fødselsdag” i Googles søgemaskine, mens hun sidder hjemme i stuen og drikker kaffe, vil din cateringvirksomhed være det første resultat hun ser. Google AdWords er derved den perfekte måde at få flere kunder inden for kort tid.

Som ordsproget siger

Google er i høj grad en af de største og mest benyttede søgeplatforme, med over 4 millioner søgninger hvert eneste minut: Og hver af disse søgninger, repræsentere en person med et behov de ønsker at opfylde.

For nogle er det en søgning efter lige netop den service eller det produkt som dig og din virksomhed tilbyder – og her starter kampen om at komme først.

”Den, der kommer først til mølle, får først kornet malet” og adskillige akademiske undersøgelser viser, at det bestemt kan betale sig at være et af de første søgeresultater der dukker op, når en potentiel kunde søger efter det du tilbyder.

En af de nyere undersøgelser fra Online Marketings-giganten Chitika, viser at det første søgeresultat på Google opnår 33% flere klik, end underliggende resultater og at hjemmesider der ikke vises på første side af Googles søgeresultatliste, har under 3% chance for at blive set af en potentiel kunde.

Google AdWords, sikre dig en plads i toppen af Googles søgehierarki, så du ikke ender på Googles søgeresultatliste som nr.255.

Googl AdWords tilbyder dog mere end blot dette, da de også reklamere for din hjemmeside gennem andre platforme, såsom den utroligt populære videoside Youtube.

Google AdWords er modsat mange andre marketingsformer ikke rettet mod de større virksomheder – der er intet minimum-startbeløb og ingen månedlige planer der skal betales. Du betaler kun, når en kunde klikker ind på din hjemmeside gennem Google AdWords.

Der opnås derved optimale resultater, med et minimalt budget.